گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تحصیل پزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

تحصیل پزشکی در اتریش

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره تحصیل پزشکی در اتریش با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

کشور اتریش در قسمت اروپای غربی قرار دارد و یکی از اعضای اتحادیه ی اروپا می باشد. هرساله کشور اتریش پیشرفت قابل  توجهی کرده و در زمینه تحصیلی مهاجران زیادی را می پذیرد. کشور اتریش درمیان کوه آلپ واقع و مهد موسیقی و هنر می باشد به دلیل اینکه دانشگاه های اتریش (188 دانشگاه) تاحدودی رایگان است وهزینه های بسیارکمی برای دانشجویان دارد و همچنین به دلیل امکانات آموزشی فراوان بخصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، هرساله تعداد زیادی از مهاجران را با اقامت تحصیلی در کشور خود می پذیرد. مرکر مشاوره سبز تدریس لازم دانست که اطلاعاتی در زمینه شرایط تحصیل پزشکی در کشور اتریش در اختیار شما قرار دهد همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط تحصیل در اتریش ، شرایط تحصیل در بلژیک ، شرایط تحصیل در دانمارک ، شرایط تحصیل در لهستان ، شرایط تحصیل در اوکراین و شرایط تحصیل پزشکی در اتریش می توانید با مشاورانسبزتدریس تماس حاصل نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی در اتریش

لازم است بدانید که مهلت تقاضانامه ی تحصیلی برای ترم زمستانی از ماه آگوست واول سپتامبر می باشد و جهت تحصیل درترم تابستانی از ماه اول ژانویه تا هفته اول ماه فوریه مهلت دارید. ازآن جهت که بررسی مراحل تحصیلی به زمان زیادی احتیاج دارد داوطلبین چند ماه زودتر مدارک را به دانشگاه ارائه دهد.

  • گواهی اشتغال به تحصیل دانشجو
  • کپی صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه رسمی مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات آن
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن
  • مدرک زبان آلمانی (اگر مدرک دارشته باشند)
  • ترجمه رسمی مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات آن
  • ترجمه رسمی مدرک فوق لیسانس به همراه ریزنمرات آن
  • ترجمه مدرک فوق دیپلم به همراه ریزنمرات آن
  • نامه سازمان سنجش جهت قبولی در مرحله دوم کنکور سراسری

لازم به ذکر است که این مدارک تحصیلی برای همه ی افراد نیست و هر فردی بنا به مقطع تحصیلی ،مدرک مربوطه را به دانشگاه  مورد نظر خود ارائه دهد.

 

 تحصیل پزشکی در اتریش ، مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی به این صورت است که دانشجو بایستی در آزمون سراسری قبول شده باشد و یا در یکی از دانشگاه های کشور خود (دانشگاه های آزاد ،دولتی) در حال تحصیل بوده و تنها با مدرک تحصیلی دیپلم نمی توانند از دانشگاه های اتریش پذیرش بگیرند. مقطع کارشناسی پزشکی در کشور اتریش به مدت 3یا 44 سال زمان می برد ،زبان رسمی این کشور زبان آلمانی است و دانشجویان باید دارای مدرک B22 زبان آلمانی باشند البته آنهایی که مدرک زبان آلمانی ندارند سه ترم نیاز است که این زبان را بیاموزند و هزینه هر ترم حدود 380 یورو می باشد.

  • لازم به ذکر است که شهریه ی ترم های دانشگاهی  بین 385 تا 750 یورو می باشد (نصف شهریه دانشگاه ازاد در مقطع  کارشناسی)
  • دانشجویانی که علاقمند به تحصیل پزشکی در دانشگاه های اتریش هستند بایستی بدانند که در صورتی که رشته تحصیلی آنها در ایران هم پزشکی بوده و یا در کنکور سراسری این رشته را قبول شده اند می توانند در کشور اتریش  در این رشته تحصیل کنند البته امکان تغییر رشته  در صورتی وجود دارد که یکی از والدین و یا همسر آن ها به مدت 5 سال در اتریش اقامت داشته باشد.
  • تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی اتریش 6 سال زمان می برد و در ابتدا دانشجو باید درآزمون های ورودی دانشگاه که شامل درس های زیست، شیمی،درک مطلب و هوش می باشد شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کند.
  • یکی از دانشگاه های معتبر در کشور اتریش که به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان اروپا ار آن نام می شود دانشگاه اتریش است که برای تحصیل دراین دانشگاه دانش زبان آلمانی الزامی است.(برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دانشگاه وین و نحوه پزیرش آن می توانید با مشاوران ما در مرکز سبز تدریس تماس حاصل نمایید)
  • در رشته ی پزشکی متقاضیان بایستی در امتحان و مصاحبه ورودی نمره قبولی بگیرند.
  • دانشجویان پس از پذیرش در دانشگاه مورد نظر بلافاصله بیمه درمانی می شوند که کلیه خدمات برای دانشجویان رایگان و یا به صورت جزئی است ،هزینه بیمه درمانی درماه حدود 23 یورو می باشد.
شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

شرایط تحصیل پزشکی در اتریش

برای تحصیل پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد در کشور اتریش لازم است که بدانید دوره تحصیلی در این مقطع به مدت 2 تا 33 سال می باشد و فارغ التحصیلان در دانشگاه آزاد نمی توانند برای کارشناسی ارشد ناپیوسته اقدام کنند بلکه باید برای کارشناسی ارشد پیوسته درخواست بدهند و هنگام ورود به دانشگاه مدرک ارزشیابی تحصیلی خودرا ارائه دهند تا  مشخص کنند که از کدام ترم می تواند بخ طور پیوسته ادامه تحصیل بدهد.به طور کلی دانشجویان باید مدارک تحصیلی خود را به دانشگاه اتریش ارسال  کنند تا دانشگاه با توجه به ریز نمرات آن ها مشخص کند که از کدام ترم شروع به تحصیل کنند.

تحصیل پزشکی در اتریش ، مقطع دکتری

برای تحصیل در مقطع دکتری داوطلب به طور معمول باید دانشجوی درحال تحصیل پزشکی در یکی از دانشگاه های اتریش و یا کشور های دیگر باشد.

مقطع دکتری کشور اتریش در دانشگاه وین به پزشکان و پژوهشگران ارائه می شود و دوره ی مقطع دکتری به مدت 3 سال زمان می برد و بعد از اینکه دانشجو از موضوع رساله خود دفاع کرد سپس مدرک PHD  خود را دریافت می کند.

  • دوره ی دکتری پزشکی در اتریش به زبان انگلیسی ارائه می شود اما در دست داشتن مدرک ایلتس زبان الزامی نمی باشد.
  • شهریه ی هرترم مقطع دکتری حدود 745 یورو می باشد.
  • قابل توجه است که اگر دانشجویان مقطع دکتری در زمان تحصیل خود بتوانند مدرک B2 زبان آلمانی را دریافت کنند بعد از فارغ التحصیلی در مقطع دکتری می توانند درآزمون علوم پایه پزشکی اتریش شرکت کنند ودر صورتی که امتیازات لازم را کسب کنند از شرایط ادامه تحصیل،اخذ مدرک پزشکی عمومی و مدرک تخصص و فوق تخصص برخوردار شوند.

گرایش هایی که در مقطع دکتری پزشکی اتریش ارائه می شود

  1. Preclinical and Clinical Research for Drug Development
  2. Regeneration of Bones and Joints
  3. Cardiovascular and Pulmonary Disease
  4. Mental Health and Behavioural Medicine
  5. Public Health
  6. Biology
  7. Molecular Biology
  8. Clinical Experimental Oncology
  9. Clinical Endocrinology, Metabolism and Nutrition
  10. Biomedical Engineering
  11. (Clinical Neurosciences (CLINS
  12. Program for Organfailure-, replacement and Transplantation
  13. Molecular Signal Transduction
  14. Molecular Mechanisms of Cell Biology
  15. Medical Physics
  16. Neuroscience
  17. Malignant Diseases
  18. Endocrinology and Metabolism
  19. Vascular Biology
  20. Immunology

هزینه های زندگی در کشور اتریش

هزینه خوابگاه ها و امکانات آن متفاوت است اما حدود180تا 380 یورو می باشد و همچنین هزینه های خوراک و پوشاک بستگی به سبک زندگی فرد دارد و میانگین بین 200 تا 350 یورو در ماه پیش بینی می شود.

همچنین دانشجو می تواند به صورت پاره وقت کار کند.

  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • mohammad abbasi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی