گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

پیوندها
  • ۰
  • ۰

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره تحصیل پزشکی در آلمان با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

در این مقاله قصد داریم شرایط  تحصیل پزشکی در خارج از کشور را توضیح دهیم. مشاوره تحصیلی سبزتدریس باتوجه به حجم سوالات شما در زمینه تحصیل پزشکی در آلمان مقاله ای را ترتیب داده اند که تمامی شرایط تحصیلی در مقاطع مختلف پزشکی در آن  به اختصار شرح داده شده است.

مهاجرت به کشور های دیگر دلایل مختلفی دارد اما بزرگترین دلیلی که امروزه می توان از آن نام برد مهاجرت های تحصیلی است و یکی از کشور هایی که هرساله پذیرای دانشجویان از سراسر دنیاست ،کشور پیشرفته آلمان است. باتوجه به شرایطی که کشور آلمان دارد هر ساله دانشجویان زیادی را به سمت دانشگاه های خود جذب می کند. تحصیل در این کشور رایگان بوده و دارای امکانات آموزشی با بالاترین کیفیت است. کشور آلمان شرایط سختی را برای انتخاب دانشجو پزشکی در نظر گرفته که ممکن است دانشجویان  را در بین راه دلسرد کند یکی از دلایلی که می توان نام برد به علت مسئولیت های بسیاری است که در جامعه بر دوش پزشکان است.

 

تحصیل پزشکی در آلمان در مقطع کارشناسی

برای تحصیل پزشکی در آلمان دو راه وجود دارد.

روش اول: دانشجویان در کنکور سراسری ایران قبول شده باشند و اگر در رشته پزشکی در دانشگاه سراسری پذیرفته شده باشند  شانس بیشتری برای پذیرش دارند.سپس مدرک قبولی خود را از سازمان سنجش دریافت کنند ، در تمام رشته ها باید در کنکور سراسری قبول شده باشند .مدرک تحصیلی به همراه مدارک هویتی و مدارک دیگر تحصیلی خود را شش ماه قبل از شروع تحصیل به موسسه ی حقوقی مورد نظر تحویل داده و آن موسسه پذیرش را از دانشگاه مورد نظر دریافت می کند .دانشجویان در دانشگاه های مختلف ایران می توانند بدون کنکور برای پذیرش در دانشگاه های آلمان اقدام کنند.

اخذ مدرک تنها برای کسانی است که دیپلم داشته و یا مدرک هم تراز دیپلم را از سایر کشور ها داشته باشند.

علاوه برای این، شرط معدل (بالاتر از 18) یکی دیگر از چالش های علاقمندان تحصیل در رشته پزشکی در آلمان است

روش دوم : ثبت نام فرد در کالج رشته های پزشکی برای افرادی است که به هر دلیلی امکان شرکت و قبولی در کنکور سراسری را  ندارند. دانشجو باید دو ترم یعنی به مدت یکسال را در کالج تحصیل کرده و درس های زیست ، شیمی و زبان را بگذراند.توجه داشته باشید هزینه این یکسال تحصیل در کالج رایگان می باشد اما هزینه زندگی بر عهده خود دانشجو است.

  • از دیگر مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کشور آلمان داشتن مدرک زبان آلمانی B1 است. اما داوطلبین برای تحصیل در دانشگاه های آلمان نیاز به مدرک B22 دارند اما دولت آلمان این اجازه را می دهد که در طی یکسال این مدرک را در کشور آلمان  اخذ نمایند.
  • حق کار دانشجویان کارشناسی به این صورت است که دانشجویان می توانند در حدود 10ساعت به صورت هفتگی کار کنند و حقوق این افراد به صورت 8 تا 10 یورو  برای هر ساعت می باشد که به راحتی می توانند هزینه های زندگی خود را پوشش دهند.

 

تحصیل پزشکی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تفاوت عمده بین مقاطع تحصیلی که در رشته ی پزشکی بین ایران و آلمان وجود دارد در این است که پزشکی عمومی در ایران یک  مرحله ای است و داوطلب بعد از قبولی در کنکور وارد مقطع دکتری عمومی می شود اما در کشور آلمان پزشکی عمومی معادل کارشناسی ارشد پیوسته می باشد.

دانشجویان پزشکی در آلمان در دوره عمومی 12 ترم (شش سال)که به 2 دوره بالینی و پیش بالینی تقسیم می شود در بخش اول آموزش به مبحث های پایه و تئوریک پرداخته می شود و در بخش دوم بیشتر توجه به آموزش کاربردی است .علاوه براین دانشجویان باید به مدت یکسال کار عملی انجام دهند که مشخص شود که توانایی پزشکی و غلبه بر استرس درونی را دارند.

 

برخی از دانشگاه های آلمان برای رشته های پزشکی هزینه ای در یافت نمی کنند اما اکثر دانشگاه های آلمان برای اینگونه رشته ها هزینه معادل 500یورو در هر ترم در نظر می گیرند.

 

تحصیل پزشکی در آلمان در مقطع دکتری پزشکی (PHD)

علاقمندان به ادامه تحصیل در رشته دکتری باید بعد از پایان کارشناسی ارشد اقدام به نوشتن رساله ی دکتری خود کنند. تحصیل در این مقطع یک تصمیم شخصی است و دریافت پروانه پزشکی با کارشناسی ارشد صورت می گیرد.

دوره ی دکتری در رشته ی پزشکی همانند سایر رشته های غیر پزشکی در کشور آلمان صورت می گیرد و به این شکل است که فرد  داوطلب با انتخاب موضوع و پس از تایید طرح رساله توسط استاد راهنما ، دانشجو شروع به تحقیق درباره موضوع رساله خود می کند و پس از نوشتن رساله دکتری و قبولی در آزمون شفاهی به دانشجو مدرک دکتری اعطا می شود.

باتوجه به اینکه کشور آلمان برای دانشجویان مقطع دکتری حقوق ماهیانه ای به میزان دو هزار دلار در ماه در نظر می گیرد ، رقابت سختی بین داوطلبین در این مقطع وجود دارد.

بخشی از الزامات برای پذیرش مقطع دکترای پزشکی در آلمان

  • داشتن سن مناسب
  • سابقه ی کارمرتبط با رشته تحصیلی (پزشکی)
  • در دست داشتن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  •  دارای مدرک زبان حداقل ایلتس 6/5
  • یافتن یک استاد راهنما که تز دکترای فرد را حمایت کند.
  • داشتن تالیفات کتاب، مقاله های بین المللی و ….
  • سمینارها و کنفرانس های برگزار شده توسط داوطلب

 

هزینه های زندگی در کشور آلمان

کشور آلمان در حال حاضر یکی از قطب های صنعتی جهان به شمار می رود و از لحاظ اقتصادی رشد مناسبی داشته است و امروزه رشته های پزشکی و مهندسی در کشور آلمان رو به گسترش است و کار در این زمینه فراوان می باشد.واحد پول در کشور آلمان یورو است و درآمدهای ماهیانه براساس  رشته ی تحصیلی متغیر می باشد و لازم به ذکر است که در کشور آلمان رشته های پزشکی ،پرستاری و داروسازی درآمد قابل توجهی دارند همچنین علاقه مندان به تحصیل پزشکی در خارج از کشور و اطلاع از شرایط تحصیل در اتریش می توانند با مشاوره تحصیلی سبزتدریس تماس حاصل نمایند.

هزینه ی زندگی در کشور آلمان به طور متوسط بین 600 تا 800 یورو به صورت ماهانه در حال گردش است البته با توجه به شهر محل زندگی هزینه ها تفاوت می کند و طبیعتا هزینه ها در شهر های بزرگ بالاتر است .اما میزان هزینه زندگی رابطه مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد.

 

شرایط و الزامات برای کار و گذراندن دوره تخصص پزشکی پزشکان در آلمان

طبق قوانین وزارت بهداشت آلمان پزشکانی که در خارج از کشور آلمان فارغ التحصیل شده اند باید آزمون های خاص و یا در دوره ها شرکت کنند تا بتواند در این کشور کار و یا دوره تخصص خود را بگذرانند.

برای پزشکانی که می خواهند در کشور آلمان ادامه تحصیل بدهند دو راه حل وجود دارد،1- ادامه تحصیل در مقاطع بالینی و کلینیکال در رشته های مختلف 2- ادامه ی تحصیل در مقاطع دکترا (PHD) رشته ی علوم پایه در دانشگاه های مختلف آلمان.

لازم به ذکر است که  میان فارغ التحصیلان دانشگاه های سراسری و یکی از دانشگاه های آزاد کشور برای پذیرش در آلمان تفاوتی وجود ندارد.

شرایط دوره تخصص پزشکی در آلمان

الف)  پزشکان علاقه مند به گذراندن دوره تخصص پزشکی و یا کار  در کشور آلمان به همراه داشتن مدارک کامل فارغ التحصیلی و ریز نمرات الزامی می باشد.

ب)دارای دانشنامه پزشکی

ج) عضو سازمان نظام پزشکی در ایران باشد

د) داشتن پروانه ی دائم و یا حداقل دو سال سابقه فعالیت پزشکی در بیمارستان ها و درمانگاه ها

پ) داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 ،B2الزامی است .اکثر رشته های تحصیلی دکترای علوم پزشکی به هردو زبان انگلیسی و آلمانی تدریس می شود اما در دوره تخصصی پزشکی حتما باید دانشجو مسلط به زبان آلمانی باشد وسطح زبان لازم برای ورود به دوره تخصصی B2 است.

قابل توجه است که سطح زبان B2برای پذیرش کافی است اما پزشکانی که برای مصاحبه به آلمان می روند به سطح زبان C1 مسلط باشند تا به خوبی از عهده ی این مرحله بر بیایند.

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

شرایط تحصیل پزشکی در آلمان

مراحل دریافت تخصص پزشکی در آلمان

مرحله ی اول به این صورت است که یک پزشک متخصص و پرفسوری که اجازه کار با رزیدنت را دارد باید حاضر شود که داوطلب را در مطب خود ، بیمارستان و یا کلینیک بپذیرد.

مرحله دوم اجازه کار پزشکی و طبابت در بیمارستان و یا کلینیک مورد نظراست که داوطلب به اداره صادر کننده مجوز پزشکی و طبابت بابت اشتغال به کار مراجعه کرده و مجوز مربوطه را دریافت می کند.

مرحله ی سوم این است که پزشکی که میخواهد برای تخصص اقدام کند به اداره کار شهری که بیمارستان یا کلینیک درآن واقع است مراجعه کرده و اجازه کار را می گیرد.

مرحله ی چهارم این است که با در دست داشتن این سه مدارک به سفارت آلمان در ایران می رود و درخواست ویزا می کند. لازم به ذکر است که باید تمام این سه مدرک در دست باشد.

قابل توجه پزشکانی که می خواهند در کشور آلمان مقطع تخصص بگیرند باید جهت گرفتن اجازه طبابت دائم درگذراندن شروع دوره رزیدنتی و یا در مدت دو سال اول این دوره در امتحان ارزش مساوی دانش پزشکی (Gleichwertigkeitsprüfung) شرکت کرده و حتما قبول شوند.

انواع بیمارستان در آلمان که دانشجوی مقطع تخصص پزشکی می توانند در آنجا طی کند

1- بیمارستان های دانشگاهی (مستقیما در اختیار دانشگاه ها هستند)

2- بیمارستان های آموزش آکادمیک (بیمارستان های آموزشی که در تملک دانشگاه ها نیستند ولی با انها همکاری دارند)

3-بیمارستان های خصوصی (بیمارستان هایی که زیر نظر بخش خصوصی اداره می شوند)

نکته ای که باید دانشجویان مقطع تخصص پزشکی در آلمان توجه کنند این است که تنها مدرک تخصصی صادره از بیمارستان های  دانشگاهی و آموزشی آکادمیک مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ، بنابراین پزشکانی که می خواهند بعد از اتمام دوره خود برای کار به ایران باز گردند بایستی این موضوع را رعایت کنند.

 

اسامی دانشگاه های پزشکی آلمان

  • دانشگاه رگنسبورگ University of Regensburg
  • دانشگاه روستوک Rostock
  • دانشگاه آلبرت Ludwigs فرایبورگ Albert-Ludwigs-University of Freiburg
  • دانشگاه ارنست موریتس آرنت گریفزوالد Ernst-Moritz-Arndt of Greifswald
  • دانشگاه اولم University of Ulm
  • دانشگاه هاینریش هاینه دوسلدورف Heinrich Heine Dusseldorf
  • دانشگاه فیلیپس ماربورگ Philipps of Marburg
  • دانشگاه یوستوس لیبیگ گیسن Justus Liebig Giessen
  • دانشگاه ژولیوس ماکسیمیلیان در وورتسبورگ Julius-Maximilians-Universität Würzburg
  • دانشگاه Westfälische Wilhelms
  • دانشگاه یوهان ولفگانگ گوته در فرانکفورت ohann Wolfgang Goethe in Frankfurt am Main
  • دانشگاه فنی مونیخ Technical University of Munich
  • دانشگاه کارل فون اوسیتزکی در اولدنبورگ Carl von Ossietzky of Oldenburg
  • دانشگاه روپرشت کارلز هایدلبرگ Ruprecht-Karls-University of Heidelberg
  • دانشگاه فریدریش شیلر ینا Friedrich Schiller University Jena
  • دانشگاه لوبک University of Lübeck
  • دانشگاه Christian Albrechts
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ Ludwig Maximilians University of Munich
  • دانشگاه گئورگ آگوست در گوتینگن Georg August of Göttingen
  • دانشگاه رگنسبورگ University of Regensburg
  • زشکی هانوفر Hannover Medical School
  • دانشگاه مارتین لوتر هلی ویتنبرگ Martin Luther Halle-Wittenberg
  • دانشگاه ابرهارد کارلز توبینگن Eberhard Karls University of Tübingen
  • دانشگاه فنی درسدن Technical of Dresden
  • دانشگاه لایپزیگ University of Leipzig

 

برای مشاهده مقالات شرایط تحصیل در دانمارک  ، شرایط تحصیل در اتریش ، شرایط تحصیل در انگلستان می توانید روی لینک ها کلیک نمایید.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره تحصیل پزشکی در آلمان با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647


منبع: تحصیل پزشکی در آلمان

  • ۹۶/۰۲/۱۹
  • mohammad abbasi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی