گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

پیوندها
  • ۰
  • ۰

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد با مشاوران مرکز سبزتدریستماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

برای آشنایی تمامی داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد  را دارند به اطلاع می رسانیم که مقطع کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)  دوره ای از آموزش عالی به شمار می رود که دارا بودن مدرک کارشناسی از شرایط تحصیل در این مقطع خواهد بود.ضمن اینکه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به 2 شیوه کارشناسی ارشد پیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته میی باشد.کارشناسی ارشد ناپیوسته یک دوره ی 22 ساله پس از مقطع کارشناسی می باشد و دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته به این صورتت است که دانشجویان پس از مقطع کارشناسی و دریافت مدرک خود اقدام به ادامه تحصیل می نمایند.اما مدت زمان تحصیل در دوره ی کارشناسی ارشد پیوسته حدود 6 سال می باشد و دانشگاه ها و رشته های محدودی هستند که دانشجویان می توانند با مدرک دیپلم و یا مدرک پیش دانشگاهی و بدون اخذ مدرک کارشناسی به تحصیل در آن بپردازند.

انتخاب رشته کارشناسی ارشد

یکی از مهم ترین و حساس ترین مرحله پس از کنکور کارشناسی ارشد و مجاز شدن در آزمون، مرحله انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می باشد که در حقیقت نحوه انتخاب رشته ارتباط مستقیمی در قبولی دانشجویان در دانشگاه و رشته مورد نظر آنها خواهدد  داشت.بنابراین با توجه به اینکه شاهد رقابت بسیاری از دانشجویان جهت قبولی در مقطع کارشناسی ارشد هستیم و همچنین رقابتت دانشجویان در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد در این مقاله به طور اختصاصی به  مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد پرداخته ایم تا شما داوطلبان با آگاهی بیشتری دست به انتخاب رشته بزنید و نتیجه مطلوب را بدست آورید.

مشاوره و نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد پس از کنکور کارشناسی ارشد به مراتب حساس تر خواهد بود به این دلیل که بروز هر گونه  خطا و اشتباهی تغییر رشته و تغییر محل قبولی داوطلبان را منجر خواهد شد.اما با مطالعه این مقاله و  با استفاده از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد توسط مشاوران سبزتدریس می توانید با آگااهی بیشتری انتخاب رشته خود را انجام دهید.

اولین قدم در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد نحوه چینش رشته ها می باشد. شما در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد1000 انتخاب در پیش دارید بنابراین در ابتدا سعی کنید که انتخاب های خود را به سه صورت خوش بینانه ، واقع بینانه و بدبینانه تقسیمم کنید. انتخاب های خوش بینانه را در اولویت قرار دهید و با توجه به رتبه ی خود  اقدام به انتخاب کد رشته ها نمایید. از مزایای این نوع تقسیم بندی این است که شما شانس خود را برای قبولی در رشته های بهتر امتحان کرده اید و در عین حال چیزی از دست نداده اید.

در مرحله بعدی سعی کنید انتخاب های میانی خود را واقع بینانه انجام دهید به این دلیل که احتمال قبولی شما در این انتخاب ها بیشتر است.ضمن اینکه به خاطر داشته باشید که تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر باشد و حدود 50 درصد انتخاب هایتان را به صورت منطقی انجام دهید.

اما در مورد انتخاب های آخر سعی کنید این انتخاب ها را برای اطمینان از قبولی انجام دهید و فرض کنید همه شرایط دست به دست هم داده اند تا شما در انتخاب های قبلی قبول نشوید به عبارت دیگر به صورت بدبینانه دست به انتخاب بزنید. در صورت امکان سعی کنید هر 100 انتخاب را انجام دهید.

اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد

1-متاسفانه آن دسته از متقاضیانی که از رتبه خود احساس رضایت ندارند به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از انتخاب رشته منصرف می شوند که این اولین اشتباه شما متقاضیان خواهد بود.بنابراین حتی در صورت  عدمم رضایت از رتبه خود از انتخاب رشته منصرف نشوید و شانس خود را امتحان کنید.

2-اشتباه دوم در انتخاب رشته کارشناسی ارشد این است که تعدادی از متقاضیان و انخاب رشته کنندگان چینش رشته ها را بر  اساس شانس قبولی در اولویت قرار می دهند که این عمل اشتباه است و نحوه صحیح انتخاب رشته کارشناسی ارشد می بایست بر اساسس علاقمندی متقاضیان باشد.

3-از دیگر اشتباهاتی که ممکن است در انتخاب رشته کارشناسی ارشد به وجود بیاید عدم آشنایی و اطلاعات کافی داوطلبان از  سهمیه ثبت نامی در آزمون کارشناسی ارشد ، امتیازات و نحوه تخصیص معدل می باشد که پیش از انتخاب رشته می بایست تمامی موارد را در نظر بگیرید.

4-یکی دیگر از اشتباهاتی که منجر به پذیرفته نشدن متقاضیان در مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد می شود این است که  متقاضیان رشته های متناسب با رتبه خود را انتخاب نمی کنند که همین امر سبب خواهد شد تا داوطلبان نتیجه مطلوب را بدستت نیاورند و در این مرحله که مهمترین مرحله می باشد موفق نشوند.

نحوه استفاده از دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد 

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که برای انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد در ابتدا می بایست تمامی قوانین مرتبط با انجام  انتخاب رشته کارشناسی ارشد را در دفترچه مطالعه نمایید تا از کد رشته ها ، ظرفیت پذیرش رشته ها ،، قوانین همیشگی و قوانینی که جدیدا به تصویب رسیده اند آگاهی لازم را کسب نمایید.همچنین توجه داشته باشید که میزان تاثیرگذاریی سهمیه ها،گزینش بومی و منطقه ای و… عوامل بسیار تاثیر گذار در انتخاب رشته شما هستند. برای کسب اطلاع در خصوص مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد ، نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 96 و شرایط ثبت نام  کارشناسی ارشد بدون آزمون  با مشاوران مرکز  سبزتدریس تماس بگیرید.

منبع : مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • ۹۶/۰۱/۲۲
  • mohammad abbasi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی