گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

گروه مشاوره سبزتدریس

سایت مشاوره تحصیلی ایران مشاوره سایت تخصصی مشاوره ثبت نام مدارس تیزهوشان نمونه دولتی و شاهد , کنکور سراسری و دانشگاه آزاد , کنکور ارشد , آزمون دکتری , انتخاب رشته دانشگاه , دانشگاه بدون کنکور , نرم افزار انتخاب رشته و تحصیل در خارج از کشور

پیوندها
  • ۰
  • ۰

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 با مشاوران مرکز سبزتدریستماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647 

مقطع کارشناسی ارشد دوره‌ای از آموزش عالی است که به دو طریق ناپیوسته و پیوسته ارائه می شود که از شرایط تحصیل در این  مقطع دارا بودن مدرک کارشناسی می باشد.پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته از طریق آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی انجام می‌شود که طول دوره تحصیل در این مقطع 2 سال خواهد بود. اما طول دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته که از شرایط تحصیل در این دوره دارا بودن مدرک دیپلم و یا پیش دانشگاهی است به مدت 5 سال خواهد بود.در این مقاله به طور اختصاصی به انجام صحیح  برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 پرداخته ایم بنابراین اگر شما هم قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد 97 را دارید پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را ازدست ندهید.

نحوه صحیح برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

برنامه ریزی : داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که اولین و موثر ترین قدم برای داشتن مطالعه بهینه انجام برنامه ریزی می باشد  که پیشنهاد ما به شما برنامه ریزی روزانه می باشد به دلیل اینکه با داشتن برنامه ریزی روزانه می توانید کنترل بیشتری بر روی کارهایی که در طول روز می خواهید انجام دهید داشته باشید .بنابراین سعی کنید در برنامه ریزی خود با در نظر گرفتن اولویت کار ها برای هرکدام وقت کافی را اختصاص دهید .

تمرکز : داوطلبان عزیز این نکته را به خاطر داشته باشید که در حین مطالعه از چند زاویه مختلف به مطالب نگاه کنید به عنوان مثال از دیدگاه طراحان تست های کنکور ، نویسنده و مؤلف، کسانی که هیچ اطلاعی از موضوع ندارند ، از دیدگاه  یک داوطلب کنکور که خیلی ریزبین و دقیق است و همچنین ار دیدگاه یک دانشمند و محقق .توانایی سیال سازی ذهن در یادگیری راه موثری برای درک بهتر می باشد . تاکید می کنیم  موارد فوق با سرعت در تفکر به انجام می رسد نه با سرعت در تکلم , همانطور که خودتان می دانید سرعت تفکر دهها بار بیشتر از سرعت تکلم است , به همین دلیل شما درمدت کمتر از چند دقیقه می توانید عملیات ذهنی پیچیده ای را انجام دهیدو فکرتان را به راحتی به در گردش در آورید.

خواب کافی : فراموس نکنید که  برای افزایش تمرکز خواب کافی و ورزش می تواند بسیار مفید باشد و مسیرهای موفقیت بیشتری را برایتان هموار می کند. وقتی سالم باشید کارآیی شما بیشتر می شود و در نتیجه طی زمان کوتاهی، کارهای بیشتری را به پایان می رسانید.

بهترین زمان مطالعه : ساعت مطالعه با توجه به شرایط فیزیکی و روحی هر فرد متفاوت است .برای مثال برخی در ساعات اولیه صبح بالاترین بازدهی را دارند اما برخی دیگر پس از ساعات نیمه شب بالاترین کیفیت مطالعه را دارند . بنابراین می بایست بهترین و مناسب ترین ساعت مطالعه خود را شناسایی کنید و در آن ساعت به مطالعه بپردازید.

مراحل مهم در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

انتخاب بهترین مکان برای مطالعه: همانطور که می دانید نحوه شروع مطالعه تاثیر زیادی در میزان تمرکز داوطلب و یادگیری مطالب  دارد.بدین ترتیب توصیه می کنیم ابتدا یک محل مناسبی جهت مطالعه در نظر بگیرید.هنگامی که صحبت از محل مطالعه می شود نا خودآگاه فکرمان به سمت کتابخانه به دلیل سکوت و آرامشی که در آن حاکم است می رود.پس با این تفاسیر بهترین مکان جهت مطالعه در درجه اول کتابخانه خواهد بود اما اگر به هر دلیلی نتوانستید کتابخانه ها را محل مطالعه خود قرار دهید پیشنهاد ما به شما انتخاب مکانی است که به دور از عوامل مزاحم از جمله اینترنت،کامپوتر و… باشد که خللی در روند مطالعه ایجاد نکند.

مطالعه به صورت مفهومی :برای مطالعه کنکور کارشناسی ارشد پیشنهاد ما به شما این است که مطالب را به صورت مفهومی و جزء به جزء مطالعه کنید و از مطالعه جدول و شکل های داخل کتاب به هیچ وجه غافل نشوید به این دلیل که این قسمت ها می تواند به درک مفهوم کمک کند.سعی کنید پرسش های کتاب را تجزیه و تحلیل کنید و قسمت های مهم کتاب را جهت جلوگیری از فراموشی نکته برداری کنید.

دوره و حل تمرین : برای اطمینان از درک مطالب توصیه می کنیم که  پس از مطالعه هر قسمت، مطالب را مجددا دوره کنیدو به حل پرسش ها و یا تمرین های موجود در پایان مبحث بپردازید و از نحوه پاسخگویی به پرسش ها، میزان تسلط خود را ارزیابی کنید. با توجه به اینکه هرساله شاهد مفهومی تر شدن سوالات نسبت به سال های گذشته هستیم بنابراین از مطالعه دقیق منبع اصلی سوالات که کتب درسی می باشد غافل نشوید.

تست زنی: جهت آشنایی بیشتر با سوالات آزمون و موفقیت در آن استفاده از منابع کمک آموزشی جامع و معتبر در کنار کتاب های درسی می باشد .البته پس از تسلط کامل در منابع درسی،منابع کمک آموزشی را در اولویت بعدی خود قرار دهید یعنی پس از مطالعه مطالب به صورت مفهومی و دوره کردن آن حال زمان آن رسیده است که با انجام تست های مربوط به آن درس ، نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید تا در صورت عدم تسلط به مطالعه مجدد بپردازید.فراموش نکنید که انجام تست می تواند در تثبیت مطالب در ذهن و تسلط به آن کمک بسیار زیادی کند.

عدم مقایسه خود با دیگران : و در نهایت با توجه به موارد ذکر شده همواره سعی کنیددر صورت داشتن استرس و همچنین جهت  جلوگیری از تخریب اعتماد به نفس خود را در معرض مقایسه با دیگر رقبای خود قرار ندهید و به دور از اضطراب و با اعتماد به نفس کامل در آزمون شرکت نمایید.

منابع کمک آموزشی : پیشنهاد می کنیم از کتاب های مرجع جهت تکمیل اطلاعات و تقویت نقاط ضعف موجود در جزوات استفاده نمایید.همچنین جستجوی کتاب های نوشته شده و همچنین جزواتی است که توسط طراحان سوال گردآوری شده است می تواند بهترین گزینه برای تقویت نقاط ضعف باشد.

 آزمون آزمایشی: برای آمادگی بیشتر و قرار دادن خود در فضای کنکور پیشنهاد می کنیم حتما در یکی از آزمون های آزمایشی معتبر ثبت نام کنید و برنامه ریزی خود را متناسب با سر فصل های آزمون هماهنگ کنید. در کارشناسی ارشد آزمون های آزمایشی زیادی برگزار می شود که بهترین آزمون برای هر گروه آموزشی متفاوت است. معمولا بهترین آزمون برای داوطلبان آزمونی است که بالاترین جامعه ی داوطلبی را داشته باشد و آزمون هایش را منظم برگزار کند.

نحوه جمع بندی در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

پس از به کارگیری تمامی مراحل بالا در مطالعه کنکور کارشناسی ارشد 97، می بایست زمانی را هم به جمع بندی مطالب اختصاص دهید . توجه داشته باشید که جمع بندی کنکور ارشد  هم شرایط خاص خودش را دارد.که در قسمت زیر به صورت مرحله به مرحله برایتان توضیح خواهیم داد.

مرحله اول : سعی کنید در ماه آخر دست کم یک مرتبه،  تست هایی را که طی دوران مطالعه غلط پاسخ داده اید و یا بی پاسخ گذاشته  اید و بعد پاسخشان را یاد گرفته اید، را دوباره پاسخ بدهید تا دوباره مرتکب اشتباه نشوید.

مرحله دوم : در این مرحله در کنار مرور، تست زنی را نیز انجام دهید. اگر قبلا توصیه می شد که در مطالعه اول تست زنی انجام  ندهید به این خاطر بود که ابتدا همه مطالب را یاد بگیرید اما الان شما باید بدانید که تمرکز سوالات کنکور روی چه فصولی است، از چه مباحثی و به چه شکل سوال طرح می شود.

مرحله آخر: در اردیبهشت ماه روزهایتان را به دو نیمه تقسیم کنید. در نیم روز اول در شرایط کاملا شبیه سازی شده خودتان را در  موقعیت آزمون قرار دهید، سپس در نیم روز بعد آزمون را بررسی کنید، اشکالات را در بیاورید و برای هر درس، قسمت هایی که باید مجددا مرور شوند را علامت بزنید و بر اساس آن برنامه مطالعه دو روز آینده تان را مشخص نمایید.

نقش مشاوره تحصیلی در برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 

با توجه به حساس و مهم بودن مقطع کارشناسی ارشد ، قبولی در این مقطع نیازمند داشتن برنامه ای اصولی و کاربردی می باشد که  انجام این برنامه ی تحصیلی اگر توسط یک مشاور تحصیلی کارشناسی ارشد تدوین شده باشد به طبع تاثیر بسزایی در تقویت مهارت های تست زنی، آگاهی از شیوه های صحیح مطالعه و یافتن پاسخ دقیق به سوالات مربوط به کنکور ارشد را خواهد داشت. همچنین در صورتی که فرایند مطالعه تحت نظارت یک مشاور تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد باشد، سبب ثبات در مطالعه ،منحرف نشدن از برنامه درسی و همچنین رفع اشکال توسط مشاور می گردد و با این تفاسیر کمک گرفتن از مشاورین تحصیلی کارشناسی ارشد می تواند فرایند مطالعه را سازماندهی کند. بنابراین می توانید برای  مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد ،  مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد و همچنین تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد  با مشاوران مرکز سبزتدریستماس بگیرید.

 

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97 با مشاوران مرکز سبزتدریستماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647 


منبع: برنامه ریزی کنکور کارشناسی ارشد 97

مشاوره تحصیلی – سبزتدریس – تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد – برنامه ریزی کنکور 96 – برنامه ریزی کنکور تجربی – تاثیر معدل در کنکور 96 – انصراف از تحصیل – انصراف از دانشگاه – تعهد خدمت – مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد – منابع کنکور 96 – بهترین آزمون آزمایشی – مقایسه آزمون های آزمایشی  – برنامه ریزی تیزهوشان – پیراپزشکی بدون کنکور – پزشکی بدون کنکور – بهترین کتاب های کمک درسی کنکور – کارنامه سبز چیست – اعتراض به نتایج کنکور آزاد – رتبه قبولی رشته های دانشگاه آزاد – رتبه قبولی دانشگاه آزاد – رتبه قبولی پرستاری – برنامه ریزی کنکور ارشد 96 – منابع کنکور انسانی – تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد – رتبه قبولی پرستاری دانشگاه آزاد 94 – امریه سربازی – انتخاب رشته اشتباه – اشتباه در انتخاب رشته – نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد 95 – ثبت نام آزمون دکتری 96 – ثبت نام کنکور دکتری 96 – شهریه دانشگاه پردیس – مشاوره کنکور 96 – انتقالی در دانشگاه آزاد – تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 – ثبت نام کنکور سراسری 96 – تحصیل پزشکی در خارج از کشور – رتبه قبولی مامایی 95 – رتبه قبولی پزشکی 95 – شرایط تحصیل در دانشگاه های پردیس – امریه آموزش و پرورش –امریه شرکت نفت 95 – ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 96 – ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 96 – شیمی دارویی به داروسازی – سهمیه بومی گزینی – ثبت نام کنکور آزاد 96 – ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 96 – اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 – رتبه قبولی تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 – دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 95 – تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری و آزاد – مدارس برتر تهران – امریه خاتم الانبیا – منابع کنکور انسانی – مشاوره تحصیلی تلفنی –تدریس خصوصی عربی – تدریس خصوصی در اسلامشهر – مشاوره تحصیلی کارشناسی ارشد – ثبت نام آزمون تیزهوشان 96 – 97 – انتخاب رشته کنکور سراسری 96 – انتخاب رشته کنکور 96 – شهریه دانشگاه آزاد – سوالات مصاحبه حضوری گزینش آموزش و پرورش – برنامه ریزی کنکور – تفاوت بدون کنکور و با کنکور دانشگاه آزاد – کارشناسی ارشد بدون آزمونتحصیل همزمان با خدمت سربازی – کارنامه آخرین فرد قبولی ، رتبه قبولی در 3 رشته پزشکی ، دندان پزشکی و داروسازی – کارنامه آخرین رتبه قبولی رشته داروسازی دانشگاه آزاد و سراسری 95 – 96 – کارنامه آخرین رتبه قبولی پزشکی سراسری سال 95 – 96 – ثبت نام آزمون تیزهوشان استان تهران 96 -97 – برنامه ریزی کنکور ریاضی 96 – اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 96-97 – شرایط تحصیل مجدد پزشکی – پیرا پزشکی بدون کنکور 96 – مشاوره تلفنی کنکور – مشاوره تحصیلی آنلاین – بهترین دی وی دی های کنکور – کنکور هنر 96 –شرایط ثبت نام کنکور سراسری 96 – مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری – مشاوره تحصیلی حرفه ای – مشاوره تحصیلی دکتری – مطالعه برای کنکور از نوروز 96 – انتخاب رشته کنکور آزاد 96 – ثبت نام آزمون نمونه دولتی 96 – 97 – مصاحبه دکتری سراسری 96  – مشاوره انتخاب رشته کنکور 96 – کنکور انسانی 96 – کنکور ریاضی 96 – کنکور تجربی 96 – میزان تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری و آزاد – اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 96 – 97 – دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 – حذفیات کنکور 96 – تفاوت دوره های تمام وقت و پاره وقت دانشگاه آزاد – برنامه ریزی کنکور 97 – شرایط تحصیل در مالزی – جمع بندی کنکور 96 – شرایط تحصیل در اتریش – شرایط تحصیل در نروژ – شرایط تحصیل در فرانسه – شرایط تحصیل در انگلستان – راهنمای ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی – نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی –  شرایط تحصیل در ایتالیا – شرایط تحصیل در سوئیس – شرایط تحصیل در سوئد – شرایط تحصیل در آمریکا – شرایط تحصیل در کانادا – شرایط تحصیل در ژاپن – ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 96 – 97 – مشاوره تحصیلی رایگان – کارت ورود به جلسه آزمون دکتری 96 – انتخاب رشته دکتری سراسری 96 – انتخاب رشته دکتری آزاد 96 – کانال تلگرام مشاوره تحصیلی – تاریخ برگزاری کنکور سراسری 96 – شرایط تحصیل در روسیه – شرایط تحصیل در هلند – شرایط تحصیل در برزیل – بهترین منابع کنکور 97 – انتخاب رشته کارشناسی ارشد آزاد 96 – مشاوره انتخاب رشته دکتری –

 


  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • mohammad abbasi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی